Skullflower – Obsidian Shaking Codex


Skullflower is one of Matthew Bower's earliest projects (along with Total). Although his thirst for noise and drone is ever present, regardless of which of Bower's many projects we are talking about, Skullflower is the one who has gone through most transformation throughout the years. continue→
Starting in the late eighties, the Skullflower sound started off as psychedelic drone improvisations and kosmische space rock. As the years went by, Bower slowly abandoned his Skullflower project after he began exploring much heavier soundscapes (which could also be heard on his Skullflower album Transformer). He then worked as Sunroof!, an even more psychedelic free form mess of noises and drones and then as the all-out harsh noise assault that is Hototogisu (along with Marcia Bassett of Double Leopards). From this point on, Bower's music has been almost exclusively noise-oriented. Even when he finally brought his Skullflower project back from the dead in 2003, his music kept on becoming more and more abrasive and violent. You're never exactly sure what to expect with the next release, but regardless of the varying degree of psychedelic touches, you can be sure your eardrums will be taking a beating.



Skullflower es uno de los primeros proyectos de Matthew Bower (junto con Total). A pesar de que su sed de ruido y drones está siempre presente, independientemente de los muchos proyectos de Bower de los que estemos hablando. Skullflower es el que ha pasado por la mayor transformación a lo largo de los años. A partir de finales de los ochenta, el sonido de Skullflower comenzó como improvisaciones psicodélicas y kraut-space rock. Con el pasar de los años, Bower lentamente abandonó su proyecto Skullflower antes de comenzar a explorar sonidos mucho más pesados ​​(que también puede ser escuchado en su álbum Transformer). Luego trabajó como Sunroof!, un aún más psicodélico enredo de ruido y drones, para luego dedicarse al asalto mas violento de noise que es Hototogisu (junto a Marcia Bassett de Double Leopards). A partir de este punto, la música de Bower ha estado casi exclusivamente orientada al noise. Incluso cuando finalmente levantó a Skullflower de entre los muertos (2003) su música siguió volviendose más y más abrasiva y violenta. Nunca estás muy seguro de qué esperar en la próxima versión, pero sin importar el grado variable de toques psicodélicos, puedes estar seguro que tus tímpanos se llevarán una paliza. --My Record Collection

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