Mew - No More Stories Are Told Today, I'm Sorry They Washed Away // No More Stories, The World Is Grey, I'm Tired, Let's Wash Away

It’s a shame that Mew’s No More Stories… is coming out during summer, because the album’s 14 tracks sound just like winter. continue→
Songs float and die like your breath in sub-zero temperature. The synths sound alternately like melting icicles and beams of light shining between leafless trees covered in snow. A warning: After listening to it, you’re liable to come down with Seasonal Affective Disorder.


No More Stories… is Mew’s fifth album of prog-rock crossed with post-rock, and their first since 2005’s enthusiastically received And the Glass Handed Kites. You never exactly know how seriously to take Mew, since they tiptoe between being pretentious and happily bombastic. No More Stories… was originally titled No More Stories / Are Told Today / I'm Sorry / They Washed Away // No More Stories / The World Is Grey / I'm Tired / Let's Wash Away, and there are two songs here that have pictures for titles, which makes clear Mew are coming down on the former part of that line.


No More Stories... is a more downbeat effort than Glass Handed Kites, with a new found emphasis on Sigur Ros-like melodrama and stadium balladry that Mew have toyed with in bursts on past albums, but completely commit to here. The results can be less than perfect, but they pull it off with a decent batting average. “Cartoons and Macramé Wounds” is the album’s seven-minute centerpiece, veering between an interstellar middle and a swelling chorus that sounds like it was recorded in Superman’s Fortress of Solitude. “Hawaii” does sound vaguely tropical, but its clashing chorus and percussive elements suggest a bummer rather than a blast on the beach. “Sometimes Life Isn’t Easy” sums up the album’s ethos better than any other track, building upon the reductive message with a kids’ chorus and a chilly army of hand claps.


The monumental, theatrical sound of No More Stories… can sometimes skew worse than tedious (especially toward the album’s middle third), but there are a few tracks that lighten the mood. The vaguely menacing “Introducing Palace Players” and the effervescent “Beach” blend pop chops with Mew’s tendency to bury things in atmospherics. “Repeaterbeater” is Mew’s Black Sabbath moment; it has a bruising riff that can only be sustained in short segments because it sounds like it will fold back in on itself.


The differences between Mew records are like the differences between the Back to the Future movies: You know what you’re getting with all of them, but each one has something moderately different to keep you (at least partially) interested. No More Stories… finishes Mew’s transition into the swirling, arena-rock monsters they’ve threatened to become all along, with reliably decent results, but it fails to top the blissful heights of Glass Handed Kits or the pop-theory class of Frengers.


Es una lástima que No More Stories... fuera lanzado en verano, porque el sonido del álbum es de invierno. Las canciones flotan y mueren como la respiración en temperaturas bajo cero. El sonido synth alternativamente, como fusión de estalactitas y haces de luz brillando entre árboles deshojados cubiertos de nieve. Una advertencia: Después de escucharlo, serás responsable de caer en un trastorno afectivo estacional.

No More Stories ... es el quinto álbum de Mew, prog-rock cruzado de post-rock, y el primero desde el entusiasmadamente recibido And the Glass Handed Kites de 2005. Nunca se sabe exactamente cuán en serio tomar a Mew, ya que de puntillas pasan entre lo pretencioso y lo rimbombantemente feliz. No More Stories ... fue originalmente titulado No More Stories Are Told Today, I'm Sorry They Washed Away // No More Stories, The World Is Grey, I'm Tired, Let's Wash Away, y hay canciones aquí que tienen imágenes de los títulos, lo que hace claro que están viniendo abajo en la primera parte de esa línea.

No More Stories ... es un esfuerzo más pesimista que Glass Handed Kites, con un nuevo énfasis Sigur-Róseano al melodrama y baladas de estadio, que han tocado esporádicamente en discos anteriores, pero completamente desarrolado aquí. Los resultados pueden ser menos que perfectos, pero llevado a cabo con un promedio de bateo decente. “Cartoons and Macramé Wounds” es la pieza central del álbum, 7' girando entre un medio interestelar y coros in crescendo que suena como si se registrara en la Fortaleza de la Soledad de Superman. "Hawaii" suena vagamente tropical, pero su chocante estribillo y percusión sugieren fastidio en vez de una fiesta en la playa. “Sometimes Life Isn’t Easy”, resume que la ética del disco es mejor que cualquier otra vía, basándose en el mensaje con un coro infantil y un frío ejército de palmas.

El monumental, teátrico, sonido de No More Stories ... a veces puede sesgar de tedioso (especialmente hacia el final del álbum), pero hay algunas pistas que aligeran el ambiente. El vagamente amenazante "Introducing Palace Players" y el efervescente "Beach", pop mezcla de la tendencia de Mew a enterrar cosas en atmósferas. "Repeaterbeater" es el momento Black Sabbath, con un riff magullado que sólo puede ser sostenido en segmentos cortos, que podría doblarse sobre sí mismo.

Las diferencias entre los registros de Mew son como las diferencias entre la parte posterior de las películas del futuro: ¿Sabes lo que estás consiguiendo con todos ellos, pero cada uno tiene algo medianamente diferente para mantenerlo (al menos parcialmente) interesados​​. No More Stories ... termina la transición de Mew al arremolinado, arena-rock monster al que han amenazado convertirse al principio, con resultados fiablemente decente, pero no a la altura de los bienaventurados Glass Handed Kits o del pop teórico clasicista de Frengers. --Prefix

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1 comentario:

Steppenwolf dijo...

Efectivamente, he caído en un trastorno afectivo, no sé si estacional. Sí, sonido de lujo.